Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu

Granada

Door: Jacobine

Blijf op de hoogte en volg Bram en Jacobine

19 Juli 2014 | Nicaragua, Granada

Wij zijn nu een aantal dagen in Granada en hebben het erg naar ons zin! Terwijl ik dit type hang ik in een hangmat in de binnenplaats van ons hostel. Bram zit in de jacuzzi... Ja, we hebben het zwaar! ;)

De eerste dag hebben we lekker rondgelopen door de stad, het is hier erg mooi. Het hoogtepunt is de gele kathedraal in Spaans koloniale stijl. Er zijn hier heel veel restaurants en leuke winkeltjes. Het doet allemaal erg Zuid Europees aan.

De tweede dag zijn we samen met een gids ( Jose ) en een Duits/Engels meisje naar de eilandjes gegaan met de kayak. In het meer van Nicaragua liggen 365 eilandjes rn daarvan is 80% in handen van rijke buitenlanders. De Spaanse koning heeft er zelfs een huis! Er staan nog een aantal eilanden te koop, een met een prachtig huis voor maar 240.000 euro! Koopje toch voor je eigen eiland?!

Vandaag zijn we met Jack en Joe naar een conopy-parcour gegaan, allemaal kabelbanen tussen de tropische bomen, heel erg gaaf! De gids daar heeft heel leuke foto's van ons gemaakt! We zijn als superman en ondersteboven van een kabelbaan afgegaan.

Morgen gaan we naar Apoyo, een lagune met het schoonste water van heel Latijns Amerika. We gaan daar in een huisje ipv een hostel. Het schijnt dat er apen en veel soorten vleermuizen rond het meer zitten, wij zijn benieuwd!

We gaan daar ook plannen wat we verder nog allemaal willen gaan doen.

Hasta luego y adios!
Bram en Jacobine

• 20 Juli 2014 - 00:45

Gerard En José:

Mooie foto's!
    Jeetje Bram, jij durft! én lekker glad geschoren?
    Gaaf hoor die apen, moeder en kind.
    Xx

• 20 Juli 2014 - 13:48

Jan En Hilda:

Jullie hebben het wel naar je zin he wandelen kajakken sappige fruitdrankjes vers van de pers! Mmmmm. Heb je je hoofd boven op ook maar meteen mee laten scheren? En is het uit te houden qua temperatuur. Heel veel plezier daar!

• 20 Juli 2014 - 14:22

Jan:

Goh,hehehehe,eindelijk , kreeg net van hilda jullie foto.s te zien .
    Zat telkens op face time , en dacht dat jullie het veel te druk met jezelf bezig waren.
    Wat een leuke foto,s en reisverslagen.
    Maar gelukkig ben ik nog niet helemaal te laat.
    Jan

• 20 Juli 2014 - 14:49

Jan:

Leuke foto, s hoor, en afwisselend.
    Maar het scheren bij die barbier, doet mij toch denken aan een film van Hitcock, of van de Cock met ck met in de hoofdrol..........Bram.

• 20 Juli 2014 - 23:25

Bram En Jacobine :

Brams hoofd is niet geschoren met zo'n mes, maar met een tondeuse. Hij dacht tijdens het scheren wel aan die scène uit die film... Maar gelukkig ging dat niet zo! Het was wel lekker glad na het scheren, dus misschien aan het einde van de reis nog een keer!

• 21 Juli 2014 - 19:51

Femke:

Hoi Bram en Jacobine,
    Wat ziet het er allemaal prachtig uit! Leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden. Herkenbaar ook, rum in de kokosnoot