León - Reisverslag uit León, Nicaragua van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu León - Reisverslag uit León, Nicaragua van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu

León

Door: Bram & Jacobine

Blijf op de hoogte en volg Bram en Jacobine

26 Juli 2014 | Nicaragua, León

Gisteren hebben we een zeer interessante dag gehad in Massaya, de eerste plaats die we minder aantrekkelijk vonden. Onoverzichtelijk en beetje onveilig. Daardoor regelmatig de taxi genomen van punt naar punt, dit was een goed besluit. Vanaf het fort boven op de berg hadden we een prachtig uitzicht over de stad.
Het fort bleek een 100 jaar oude gevangenis te zijn geweest, waar nu in sommige pikdonkere gangen nu de vleermuizen leven, maar waar het lugubere verleden nog steeds zichtbaar is.
De kogels zijn nog zichtbaar in de muren en zelfs het bloed van doodgeschoten gevangenen is terug te vinden.

Daarna hebben we, om maar even iets luchtigs te doen, een hangmat op maat besteld. Jacobine heeft de kleuren, het patroon en decoraties uitgezocht en Bram?? Die heeft betaald..
Volgende week zijn we nog even terug in Granada en dan zullen we hem ophalen. Ze hebben namelijk iets meer dan 2 hele dagen nodig voor 1 hangmat, maar dan werken ze er ook wel met z´n vieren aan.

Vanmorgen ontbeten bij onze favoriete tent in Granada, ´The Garden Café´. Daarna zijn we met de shuttlebus naar León vertrokken. Wat aanvankelijk 1,5 uur zou duren, bleek ruim het dubbele te zijn. Goed om te weten voor volgende week als we richting het vliegveld moeten en we wel ergens op tijd moeten zijn.

De rit verliep verder prima en veel van het landschap kunnen zien.
Morgen gaan we de vulkaan Cerro Negro beklimmen, een zwarte vulkaan en zullen we met een board naar beneden gaan.

Helaas is het schildpaddenseizoen nog niet begonnen, dus dat zullen we moeten missen.
Verder is er genoeg te doen en te zien in deze stad, dus we zullen ons niet gaan vervelen.

• 27 Juli 2014 - 10:51

Jan:

Wat een leuk verslag weer., met bijpassende foto,s .
    Jullie gaan een zwarte vulkaan op en met een board naar benee.
    Wat is een board???????
    Hier is alles ok, we vermaken ons prima.
    Genieten jullie ook maar voor de volgende etappe en tot het volgende verslag.
    Groeten, Jan en Hilda

• 27 Juli 2014 - 11:40

José Gerard:

Jullie maken weer genoeg mee! Prettig dat jullie als het nodig is voor de veiligheid gaan.
    Hangmat kan een mooi plekje krijgen aan de pruimenboom, die nu vol hangt met paarse pruimen!
    Handig die reisverslagen want jullie hebben zo veel gezien en meegemaakt maar ook leuk voor ons "'thuis"' om te lezen en te zien hoe het jullie vergaat, mooie foto's!
    Goeie tijd in en rond Leon.
    Xxpapmam