Sandboarden van de Cerro Negro! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu Sandboarden van de Cerro Negro! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu

Sandboarden van de Cerro Negro!

Door: Jacobine & Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram en Jacobine

27 Juli 2014 | Nicaragua, León

Vandaag was een topdag!

Om 8 uur werden we opgehaald bij ons hostel met het busje en gingen we richting de Cerro Negro. Een volledig zwarte vulkaan, een van de jongste en gevaarlijkste vulkanen van Centraal Amerika. De vulkaan is al 23 keer uitgebarsten, de laatste keer in 1994. Ieder jaar op 14 augustus vieren de mensen uit het gebied een feestje wanneer de vulkaan weer een jaar koest is gebleven.

We hebben eerst een mooi tochtje door de omgeving gemaakt. Tussen de boerderijtjes door, onderweg kwamen we veel mensen met hun dieren tegen, leuk om te zien!

Toen kwam de vulkaan in het zicht. We zitten nu in een gebied met veel vulkanen, maar de zwarte vulkaan viel direct op.
Het busje parkeerde aan de voet van de vulkaan en we gingen met de gids lopend omhoog. Het was een behoorlijke klim naar boven, vooral erg veel wind en de stenen waar we over liepen lagen een beetje los. We moesten ons board zelf naar boven dragen, om aan het einde naar beneden te kunnen glijden!

De wandeling naar boven was prachtig, verschillende kraters gezien en een uitzicht.... Zo ontzettend mooi en indrukwekkend!! We hebben geen lava gezien, maar wel verschillende plekken waar het rookte. Al je met je voet een geultje trok dan zag je daar de rook van af komen en was het daar ontzettend heet.

Boven hebben even genoten van het uitzicht tot het tijd van om naar beneden te glijden. We kregen een overal aan, een soort duikbril op en een doekje voor onze neus en mond tegen de opvliegende steentjes en het stof.

Bram ging heel stoer al eerste naar beneden en ik ( Jac ) ging er achteraan! Bram deed zijn voeten op het board, zodat je extra hard gaat. Ik ben niet zo´n held, dus ik hield met voeten op de grond, maar ik ging evengoed onwijs hard! Het is zo ontzettend stijl, gelukkig is de grond heel los, dus als je valt doet het geen pijn. We waren wel helemaal zwart dat we weer beneden waren, maar wat een ervaring!

Eenmaal terug bij het busje hebben we nog wat gegeten ( watermeloen en banaan ) en zijn we weer terug naar het hostel gereden. Daar hebben we lekker gezwommen! Heerlijk een hostel met zwembad!

Liefs,
Bram en Jacobine

• 28 Juli 2014 - 10:55

Jan:

Wat gaaf, zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 28 Juli 2014 - 15:55

Annemiek:

Wauw! Even alle verslagen gelezen en wat een prachtige ervaringen! Wauw....

• 28 Juli 2014 - 16:45

Bram:

Het was ook echt heel gaaf! Duurt ongeveer een minuut om naar beneden te glijden. Dat klinkt kort, maar als je rond de 60 km/u gaat is dat toch een heel lange en steile weg naar beneden!

• 28 Juli 2014 - 22:25

José:

Ja dat is weer eens iets anders dan snowboarden! Wat een belevenis, jullie moesten er wel wat voor doen, de klim naar boven maar wanneer én waar maak je dit nou mee!
    Zand zat w.s in je oren?
    Nog meer leuke activiteiten in het verschiet?
    Xx

• 28 Juli 2014 - 23:21

Bram:

Niet echt zand, meer stenen.. zat in m'n oren, schoenen, haar (ja... heb ik wel!), maar was echt fantastich! Overigens had ik me hier al voor onze reis op verheugd en ben onwijs blij dat ik dit heb gedaan. Daarbij de klim naar boven was eigenlijk een eitje... Een actieve vulkaan, rokend, overgang van zwarte steen/gruis naar het felgroene van de vulkaan ernaast, het uitzicht echt super!
    Andere leuke activiteiten: Vandaag hebben we met een chefkok Nicaraguaans gekookt, morgen een dagje strand en derest van de week moeten we nog even bekijken. Waarschijnlijk brengen we nog een bezoekje aan een onbewoond eiland.. gewoon omdat het kan.

• 29 Juli 2014 - 17:11

José Gerard:

We hebben het in de gaten, jullie genieten en maken veel mee. geniet er maar van!
    liefs van onsXx

• 29 Juli 2014 - 22:13

Hilda:

Wauw,jullie durven wel,prachtig hoor, hoeveel tijd had je nodig naar boven en hoeveel glijdend naar beneden ? Gelukkig geen brokken gemaakt!