Jungletour naar watervallen en koffieplantages - Reisverslag uit Juayúa, El Salvador van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu Jungletour naar watervallen en koffieplantages - Reisverslag uit Juayúa, El Salvador van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu

Jungletour naar watervallen en koffieplantages

Door: Jacobine

Blijf op de hoogte en volg Bram en Jacobine

15 Juli 2014 | El Salvador, Juayúa

We zijn vanaf Santa Ana naar Juayua gereist met ons favo vervoersmiddel; de chickenbus! We reden door een heel mooi en groen vulkaangebied om er te komen.

We reizen al een aantal dagen samen met de Engelse broertjes Jack en Joe en met de Canadese Krista. We spreken zo veel Engels dat we in hun bijzijn zelfs tegen elkaar Engels spreken. Morgen gaat Krista naar Guatemala en reizen wij samen met de broertjes via San Salvador naar Nicaragua!

Vandaag zijn we met gids Douglas en zijn hond Juanito naar de watervallen geweest. We dachten zelf dat het een relaxte tour zou worden, maar niets was minder waar... Op een gegeven moment kwamen we in de bush aan bij het huis van Douglas waar hij zijn machette en touw pakte. We gingen dwars door de koffieplantages (80% van het gebied is daar vol mee) en de jungle naar prachtige watervallen. Op sommige stukken moesten we abseilen en over hele smalle paadjes. Het was onwijs gaaf om te doen en we hebben erg genoten! De laatste waterval had een soort meertje waar we konden zwemmen.

Eergisteren (de dag na de vulkaan) zijn we met Krista naar de Tazumal ruïnes geweest! Dat zijn oude maya ruïnes, erg indrukwekkend om te zien. Het zijn niet de grootste of mooiste in de omgeving, maar evengoed erg gaaf om zoiets te zien.

Als we weer in een hostel zijn met een echte computer proberen we weer wat foto's te plaatsen!

Groeten uit El Salvador, waarschijnlijk volgende keer vanuit Nicaragua!

• 17 Juli 2014 - 15:48

Gerard En José:

Oh, ben nu al nieuwsgierig naar de foto's van jullie reis, zal weer een allemachtig prachtig fotoboek worden!
    Gaaf al die indrukken en belevenissen!
    Geniet ervan, maar dat is wel duidelijk dat jullie dat doen.
    Kus van ons uit Heiloo