Traveldipje! - Reisverslag uit San Juan, Argentinië van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu Traveldipje! - Reisverslag uit San Juan, Argentinië van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu

Traveldipje!

Door: bramjacobine

Blijf op de hoogte en volg Bram en Jacobine

14 Augustus 2011 | Argentinië, San Juan

Vanuit Tafi del Valle zijn wij naar Tucuman gegaan. We zaten daar in een leuk hostel, we hadden zelfs een kamer met balkon! Daar hebben we erg van genoten. Na twee nachtjes in Tucuman zijn wij naar La Rioja gegaan om van daar een trip te maken naar het Talampayapark. Een natuurpark met mooie rotsformaties. We liepen er eerst al tegenaan dat werkelijk niemand daar Engels sprak, zelfs niet bij de reisburo´s. De tour die we wilden doen kon pas over 2 dagen, omdat er dan een groep Japanners was. Het is hier laagseizoen, dus veel toeristen zijn er niet. Zekerheid hadden we niet dat deze tour echt door zou gaan, dus na twee nachtjes La Rioja zijn wij vertrokken naar San Juan.

Het lijkt niet alleen, maar het is ook zo... we gaan als een wervelwind door Argentinië. We reizen veel, maar het is ook zo´n mooi land en eigenlijk willen we niets missen. Wie weet kom je hier maar één keer...

De bus waarmee we moesten reizen kwam eerst al een half uur te laat aan. Veel gedoe met de tassen in en uit en toen we eenmaal de bus binnen mochten wisten we niet hoe snel we er weer uit moesten! Wat een stank!! De bus kwam vanaf de Boliviaanse grens en was al aardig wat uurtjes onderweg. De mensen in de bus lagen dus al een tijdje te stinken en te rotten.. Snel zochten we onze plekjes op achter in de bus. De buschauffeur deed een rondje met de toiletverfrisser en daar moesten we het dan mee doen.
In Argentinië is veel controle door de politie, vooral bij de provinciegrenzen. Daar werd de bus stil gezet en kwam er een peleton agenten binnen op grote zwarte kisten. We moesten aan drie verschillende agenten onze paspoorten laten zien en er werd goed gekeken in welke landen wij allemaal waren geweest. Een aantal Bolivianen moest de bus verlaten en hun tassen werden omgekeerd. Ook klom er een agent tussen de tassen om daar eens goed te snuffelen. Na ongeveer een half uur daar gestaan te hebben mochten wij weer verder. De bus reed gelukkig goed door en we kwamen maar een half uurtje te laat aan in San Juan. We zijn de bus snel uitgevlucht op zoek naar een hostel.

Deze hadden we snel gevonden en we wilden hier gelijk de tour naar Valle de la Luna boeken. Ook hier spreken zelfs de honden geen Engels, maar met onze handen en voeten kwamen we er wel. Een hoop vaag gedoe en het bleek dat de tour morgen niet kon. Zwaar in de dip gingen we op zoek naar een ander hostel, maar ook hier ging het niet lukken. Met hangende pootjes terug naar het eerste hostel en gelukkig na wat aandringen kregen we het voor elkaar!! Morgen worden we om 7uur ´s ochtends opgehaald en gaan we naar het UNESCO natuurpark waar Dino´s zijn gevonden!! We zijn erg benieuwd en hebben er erg veel zin in! Dat moet ook wel, want in het laagseizoen proberen ze goed geld aan ons te verdienen. Wij betalen nu met z´n tweeen een gids die normaal met een groep mee gaat. Alleen kan je helaas niet naar dit park, je mag er zonder gids niet in.

Vanavond hebben we echt genoten van een groententaart! Wat kan je groente missen, als je alleen vlees voorgeschoteld krijgt. Argentijnen houden niet van groente en bruin brood... och wat snakken wij en onze darmen naar bruin brood met boter en Hollandse kaas!!!

Doordat we een paar dagen niet precies konden doen wat we wilden hebben we een klein dipje. Gelukkig hebben we het samen nog heel gezellig en genieten we nog van onze mooie reis. We hopen dat het vanaf morgen weer wat soepeler gaat!

Overmorgen gaan we naar Mendoza en wat we daarna gaan doen... Je weet het bij ons maar nooit! Het kan alle kanten op in dit prachtig mooie land!

Tot snel!
Liefs,
Bram & Jacobine

• 15 Augustus 2011 - 08:02

Van Je Moeder:

Ik zal jullie wat opvrolijken, de afspraak met het ziekenhuis is gemaakt, rond 15 september.Hier hebben we na veel regen eindelijk wat zonneschijn.Het hollandse eten zal jullie weer goed smaken bij thuiskomst, maar eerst nog wat kilometers vreten. Geniet maar met volle teugen van deze unieke reis, wij volgen jullie op de voet, een dikke knuffel, Hilda

• 15 Augustus 2011 - 18:59

Mirjam:

Hey wat leuk dat je in Argentinië ook een La Rioja hebt, ik ken het alleen uit Spanje. Reisdipjes horen er overigens bij hè en dat snakken naar een bruine boterham met boter en kaas is ook echt altijd het eerste wat wij eten als we terug zijn van een reis hahaha.

Hier is het weer eindelijk weer wat beter en hebben we al 3,5 dag zon....bijna eng ;-)

Veel plezier nog!!!

• 16 Augustus 2011 - 08:03

Rianne:

Dat is wel een héel klein deurtje!!