Elephantseals en walvissen! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu Elephantseals en walvissen! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu

Elephantseals en walvissen!

Door: bramjacobine

Blijf op de hoogte en volg Bram en Jacobine

20 Augustus 2011 | Argentinië, Puerto Madryn

Vanuit een heel erg koud Patagonië typen wij dit berichtje. Sjaal om, muts op, wanten aan en nog is het koud! Dat mag de pret niet drukken, want het is hier prachtig!! Nog geen moment spijt gehad van onze enorme omweg.

We waren nog geen uur in Puerto Madryn, liepen even richting het strand ( 1 blok achter ons hostel ) en zag al een enorme staart boven het water uitkomen. Wat een enorme dieren die walvissen en ze zwemmen hier zo dicht bij de kust, ongelooflijk gaaf!!

Gistermiddag, na die lange busreis, hebben we een tour gedaan. We reden met een busje over een onverharde weg naar Punta Nimfa. Een punt waar een kolonie elephantseals ligt. We moesten eerst heel avontuurlijk van een klif afklimmen voordat we ze konden zien. We zagen er eerst maar een paar en waren een beetje teleurgesteld. Na een stukje lopen zagen we er meer dan 20 bij elkaar liggen inclusief het mannetje!! Het mannetje heeft een soort slurf op z´n kop, vandaar de naam elephantseal. Het mannetje lag daar te brullen en zijn harem lag om hem heen te slapen. We konden ze op een meter afstand bekijken, ontzettend indrukwekkend. Het mannetje is wel 5 ton, stukken groter dan de vrouwtjes van ong. 600 kilo.

´s Avonds hadden we in het hostel een heerlijke Argentijnse bbq, met wederom zeer goed vlees!! Er zitten nog 3 Nederlandse meiden in ons hostel en daar hebben we een spelletje mee gespeeld en even lekker Nederlands mee kunnen praten.

Vanmorgen lekker uitgeslapen, ontbeten in het hostel en het stadje in gegaan. We zijn een lange pier op gelopen hebben op zo´n 20 meter afstand walvissen gezien! Er was zelfs een springende walvis en natuurlijk hebben wij die op de foto!! We genieten ontzettend van de mooie natuur en de prachtige dieren. Dieren die we normaal alleen in de dierentuin of op National Geographic kunnen bewonderen.

We realiseren ons dat we nog maar een paar dagen hebben. De reis leek in het begin nog zo lang te duren en nu... de dagen zijn voorbij gevlogen. We hebben zo ontzettend veel gedaan, gezien en vreselijk genoten!

Wanneer het volgende verhaal is.. houdt deze site maar goed in de gaten! Wij gaan nu even met de foto´s in de weer en hopen er een paar mooie foto´s op te kunnen zetten!

Tot de volgende!
Bram en Jacobine

• 21 Augustus 2011 - 14:28

Mieke:

Wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt! Ook van de walvissen? Bijzonder dat jullie die van zo dicht bij kunnen zien. Ik ben benieuwd naar de rest, tot vrijdag! Liefs

• 22 Augustus 2011 - 08:01

Jan:

jammer he, nog maar een paar dagen .Maar dan kun je wel met een goed gevoel terugkijken op een heel mooie reis waarin je veel hebt gezien en meegemaakt, later zul je je realiseren dat ze alles kunnen afpakken, stelen of kapot maken, maar deze ervaringen blijf je je hele leven bij. geniet ook van de laatste dagen en tot vrijdag. mam en pap

• 22 Augustus 2011 - 11:13

Rianne:

Wat is de tijd snel gegaan zeg! Zit het er alweer bijna op. Geniet nog even daar!!

• 22 Augustus 2011 - 23:02

José:

Ondertussen zullen jullie weer richting Buenos Aires zijn om je klaar te maken voor de reis naar huis.
    Ook wij hebben genoten van jullie reis en benieuwd naar alle mooi foto's.
    Goeie reis en tot heel gauw op schiphol!
    Groetjes van ons, pap mam

• 24 Augustus 2011 - 11:57

Bram & Jacobine:

Hoi allemaal!!

door het gebrek aan goed internet of computers, is het uploaden van foto's niet gelukt. Zelfs een stukje schrijven op deze site is een hele kunst, vandaar via deze manier.

Momenteel wachten wij op de taxi die ons naar het vliegveld zal brengen. De terugreis is per heden ingezet en wij zullen morgenochtend weer voet op Nederlandse bodem zetten.

We hebben nog twee goede laatste dagen gehad, waarbij we gisteren met onze Nederlandse vrienden wat hebben gegeten en gedronken, vakantieverhalen gedeeld en de vakantie erg gezellig afgesloten!

We hopen op een beetje een rustige vlucht, en op een goede overstap. Tot snel!!

Groetjes Bram en Jacobine

• 25 Augustus 2011 - 15:10