Wijn en chillen tussen de bergen! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu Wijn en chillen tussen de bergen! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu

Wijn en chillen tussen de bergen!

Door: bramjacobine

Blijf op de hoogte en volg Bram en Jacobine

17 Augustus 2011 | Argentinië, Mendoza

Hoi allemaal!

Hier een klein berichtje vanuit Mendoza. We zijn hier op de dag dat we aankwamen gelijk meegegaan met een wijntour. Je kan natuurlijk niet naar de wijnmetropool van de wereld en niet wat geproefd hebben.

Rond Mendoza zijn meer dan 1200 bodega´s ( wijnhuizen ) te vinden die zich vooral hebben gespecialiseerd in de Malbec. Deze druif groeit op de gronden rond Mendoza het allerbest. Het gebied is een woestijn met drie oases. In deze oases groeien de druiven om de wijn te maken.

De eerste bodega die wij bezochten was een industrieel wijnhuis, vooral gericht op de export. Hier kregen we een rondleiding en mochten we de wijnen proeven. Dit smaakte erg goed!

Daarna hebben wij een bedrijf bezocht dat olijfolie maakt en ook daar van alles mogen proeven. In de omgeving groeien ook veel olijfbomen. Wisten jullie dat de groene en zwarte olijven van precies dezelfde boom komen? Het enige verschil is het moment waarop de olijf wordt geplukt! Eerst is de olijf groen en daarna verkleurd deze van groen naar paars en als laatste zwart.

Als laatste gingen wij naar een biologische bodega. Hier gaat alles nog met de hand, zonder machines en vergif. Erg leuk om het verschil te zien met het eerste bedrijf. Daar smaakte de wijn alleen wel een stuk beter... Soms is de nieuwste technologie toch ergens goed voor...

Onze tweede dag in Mendoza wilden wij even heerlijk relaxt doorbrengen. ´s Ochtends hebben wij de bus genomen naar de hotsprings ( termaalbaden ) van Cachueta. Hier waren verschillende baden, met verschillende temperaturen, binnen en buiten. De buitenbaden waren echt geweldig! Lekker warm water en uitzicht op de bergen. Genieten dus. Foto´s hiervan volgen nog!

Morgen stappen wij voor 24 uur in de bus voor een tour door het Argentijnse landschap. Onze eindbestemming zal Puerto Madryn zijn. De ideale spot om walvissen, zeeleeuwen en pinguins te spotten!!

Vanaf daar zullen we jullie weer verder op de hoogte brengen van onze avonturen. Nog maar een klein weekje en dan zijn we weer thuis..

Tot snel!
Groetjes,
Bram & Jacobine

• 19 Augustus 2011 - 17:07

José:

Ik zie het al helemaal voor me,
    buiten 10 graden, liggend in 'n termaalbad, glaasje wijn(was vast "spaatje") en genieten,terugkijken op al die indrukwekkende ervaringen van de laatste weken!
    Goed om even te onthaasten!
    Zo lang en vaak in de bus zal je je leven niet meer meemaken! (Waarschijnlijk bij de volgende grote reis weer.)
    Ik wens jullie veel moois te zien in de wateren van Puerto Madryn!
    Geniet van jullie laatste week!
    Groetjes van ons uit Heiloo, Mam