Paardrijden als een gaucho! - Reisverslag uit Tafí del Valle, Argentinië van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu Paardrijden als een gaucho! - Reisverslag uit Tafí del Valle, Argentinië van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu

Paardrijden als een gaucho!

Door: bramjacobine

Blijf op de hoogte en volg Bram en Jacobine

09 Augustus 2011 | Argentinië, Tafí del Valle

Na een heerlijk relaxt dagje in Cafayate zijn we de bus in geklommen voor een kort ritje naar Tafi del Valle. Een plaatstje waar het in de zomer erg druk is en waar veel Argentijnen uit de grote steden een buitenhuis hebben. In de winter is het er alleen net als Egmond aan Zee, totaal uitgestorven. Het uitzicht was gelukkig prachtig en we hebben gelijk een leuke activiteit geboekt via het hostel. We gingen paardrijden!! Heel stoer van Bram dat hij zich in het zadel durfde te hijsen. We hadden verwacht dat het een rustig en relax tochtje zou worden op onze knollen, maar al snel ging het steil de bergen in.

Langs krappe bergpaadjes en enge afgronden... Onze paarden geleden af en toe uit over een steen, dood eng!! Eenmaal bovenop de berg konden we genieten van een prachtig uitzicht! We hadden uitzicht over de valei waar Tafi del Valle ligt. Er liepen wilde schapen, paarden en ezels te grazen. Echt genieten! De weg naar beneden was nog steiler dan de heenweg, maar onze paardjes hebben dat ook goed volbracht!

In de zomer is de tocht die wij hebben gedaan met 40 mensen!! We hadden het geluk dat wij maar met twee waren, je moet er toch niet aan denken met z´n allen over die krappe paadjes. De gids was een echt gaucho ( Argentijnse cowboy ) die erg ontspannen in het zadel zat. Een hand aan de teugels, andere hand in zijn zij. Wij moesten ook zo zitten, dat is wel wat anders dan de Engelse stijl die je in Nederland leert!

In de middag kwamen Lory en Erik, die we op het busstation van Iguazu hebben leren kennen, ook naar Tafi. We zijn gezellig ´s avonds uit eten geweest en hebben daar een locale delicatesse gegeten! Een jonge geit hing daar aan het spit en het zag er zo heerlijk uit! Het werd van het spit gehaald en je kreeg het aan je tafel op een soort klein warmhoudplaatje. We hebben gemuld, dat vlees is hier zo heerlijk! De vlees score tot nu toe is: schaap, lama, geit, varken, koe en kip.

Wij gaan morgen naar de hoofdstad van de provincie, San Miguel de Tucuman. Eens kijken wat daar te beleven is! We zijn al even niet in een grote stad geweest, dus het zal wel weer eventjes wennen zijn.

Groetjes,
Bram & Jacobine

Bedankt voor de leuke reacties op onze verhalen! We vinden het erg leuk om te lezen.
Bram is vooral heel blij met nieuws over AZ en over het feit dat ze weer normaal voetballen.

• 10 Augustus 2011 - 17:25

Pien:

aaaah wat leuk!! Paardrijden :) super stoer Bram!! En wat een leuke verhalen allemaal, elke keer weer top om te lezen! blijf maar lekker schrijven, kus uit het koude natte nederland...

• 11 Augustus 2011 - 04:51

Femke:

Hey Bram en Jacobine, wat klinkt het allemaal ontzettend leuk! Mooie foto's ook! Wat zijn jullie allemaal nog van plan?
    X Femke

• 11 Augustus 2011 - 22:42

José:

Hoi Bram en Bine,
    We zijn weer thuis!
    Bij de vvv in Belnaves in Frankrijk al gauw een keertje gekeken naar jullie site maar nu thuis echt alles even goeg bekeken!
    Mooie verhalen en foto's!
    Ben net als Jan ook wel een beetje benieuwd hoe de argentijnen er in het dagelijkse leven uitzien.Leef je uit!
    groetjes van ons uit een regenachtig Heiloo!
    (Wat winter in Argentinié en zomer in Holland!)
    pap mam daan bart