Lamavlees, 4 km hoogte en coca-bladeren - Reisverslag uit Humahuaca, Argentinië van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu Lamavlees, 4 km hoogte en coca-bladeren - Reisverslag uit Humahuaca, Argentinië van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu

Lamavlees, 4 km hoogte en coca-bladeren

Door: bramjacobine

Blijf op de hoogte en volg Bram en Jacobine

06 Augustus 2011 | Argentinië, Humahuaca

Buenos dias!

Wij hebben de afgelopen dagen twee mooie tours gemaakt in het noorden van Argentinië, door het Andesgebergte. We hebben stukjes Argentinië gezien die wij van te voren nooit hadden verwacht, wat is de natuur hier overweldigend mooi!!

De eerste tour was naar Humahuaca. We reden via Purmamarca, waar de gekleurde bergen beginnen. Een berg genaamd het schilderspalet doet zijn naam zeker eer aan. In Tilcara kwamen we bij een dorpje waar de huizen al meer dan 1500 jaar oud zijn en vol grote cactussen staat. In Humahuaca hebben we samen met de gids gegegeten. Lama stond daar op het menu en daar hebben we van genoten! De smaak van Lama zit ongeveer tussen koe en paard in. Ook heeft Jac daar ( na het eten ) en mooie mantel van Lamahaar gekocht.

De tweede tour was naar Salinas Grandes. Een zoutvlakte hoog in de Andes. We kwamen langs het hoogste punt van de weg op meer dan 4170 meter hoogte. Gelukkig hadden we cocabladeren gekocht op aanrader van de gids. Het is hier in het gebied legaal. Het helpt je om te wennen aan de hoogte en zorgt dat je geen last krijgt van hoogte ziekte, waar Bram gisteren last van had. Je neemt een gedroogd blaadje en haalt de middelste nerf eruit. Dan stop je de blaadjes in je wang en laat het daar zitten. Je mag er niet op kauwen. Hier lopen alle mannen met een wang alsof ze de bof hebben. De coca-bladeren smaken een beetje naar sterke thee, niet heel vies dus.

Eenmaal aangekomen bij de zoutzee straalt het felle wit je tegemoet. We hebben een aantal hele gave foto´s gemaakt en een souvenir van zout gekocht.

We hebben erg genoten van de omgeving van Jujuy! Het is hier echt prachtig en puur Argentijns. De mensen zijn hier heel donker van huidskleur door de hoogte en het zonnetje dat altijd schijnt. Zelf zijn we ook een beetje verbrand in ons gezicht, dat merk je niet door het windje en de kou.

Morgen gaan we via Salta naar Cafayate. We blijven nog even tegen de Andes aan.

Time flies when you´re having fun!
See you next time from Cafayate or Tafi del Valle!

Groetjes,
Bram & Jacobine

p.s Ons Spaans wordt met de dag beter!! Adios!!

• 07 Augustus 2011 - 10:21

Koen & Anouk:

Hey Jac en Bram, wat een fantastische verhalen en leuke facts (4-8-2011) waar wij hier in Nederland zeer weinig mee kunnen :p.

Volgens mij hebben jullie mooier weer dan verwacht. Komen jullie toch nog gekleurd terug.

Veel plezier nog.

Groet, Koen & Anouk

• 07 Augustus 2011 - 12:27

Jan:

lees m'n laatste nieuws bij het vorige stukje.

• 09 Augustus 2011 - 10:15

Mirjam:

Lama vlees, tja waarom niet. En kan niet wachten om Jac in die mantel van Lamahaar te zien hihihi. Ben erg benieuwd naar alle mooie foto's van de trips in de Andes. Enjoy Enjoy

• 14 Augustus 2011 - 13:47

Rianne:

Had al ff niet meer gelezen... dus liep een beetje achter :( Leuke dingen hebben jullie gedaan én gezien. En volgens mij komt er nog véel meer aan! Have fun!!