We zijn in Argentinië!!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu We zijn in Argentinië!!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu

We zijn in Argentinië!!!

Door: bramjacobine

Blijf op de hoogte en volg Bram en Jacobine

25 Juli 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Buenos dias a todo!

Hiervanuit een heel wispelturig Argentinië een verslagje van ons! We hebben alles gehad vandaag; wind, regen, 22 graden in de winter en een heerlijk zonnetje!

Eerst even over de reis van bijna een hele dag! Zondagmiddag vertrokken, inchecken enz. ging super! Vlucht van Amsterdam naar Londen ging heel soepel. Was snel voorbij en op Heathrow ging het ook prima. Op het moment dat het donker begon te worden, moesten wij het vliegtuig in voor een bijna 14 uur durende vlucht. Al die tijd bleef het nacht, omdat we tegen de tijd in gingen. De hele vlucht lang hebben we turbulentie gehad en klonkt het alsof het raampje naast ons er langzaam uit trilde.. net als het vliegtuigvoedsel uit mijn maag..(Bram) Niet erg prettig dus! Daarnaast was het vreselijk krap op dat stoeltje en deden we geen oog dicht.. De service van BA was wel erg goed! Lekker diner en fijn ontbijtje! Worst, gebakken ei en een toetje!

Eenmaal in Buenos Aires geland keken we onze ogen uit!! Alles is zo dubbel! De ene kant van de straat is mooi en aan de andere kant ligt een zwerver met zijn of haar kinderen in de goot. We hebben vandaag alle highlights gehad. We zijn naar het graf van Evita geweest, dit hele kerkhof lijkt van zichzelf al een heel dorp. De graven zijn kleine en soms grote huizen, waarin je de kisten ziet liggen. Een heel luguber gezicht. Het roze parlementsgebouw, de Obelisc en veel mooie pleinen. Morgen lekker verder naar Rosario, dat ligt iets boven Buenos Aires. Misschien gaan we aan het einde van de reis nog even terug naar BA, maar we weten het nog niet. Voor nu is de smog en de armoedige staat van de stad ons nogal tegengevallen. Het lijkt zo veel op een Europese stad zoals Budapest, Praag, Wenen of Parijs, maar dan slecht onderhouden.

We zijn hier aardig Spaans aan het spreken, erg leuk! Mensen spreken hier soms een beetje Engels, maar hebben het het liefste allemaal in het Spaans.

Ons eerste Argentijnse STUK vlees is erg goed bevallen, smaakt naar heel veel meer, zeker na een stadswandeling van ongeveer 13 km. Wel erg lekker om van de vliegtuigstijfheid af te komen.

Wat ons vandaag meteen opviel is dat het water van het toilet en het doucheputje de andere kant op stroomt!! Dat komt doordat we op het zuidelijk halfrond zitten en water in de richting van de evenaar draait. Je staat er normaal niet bij stil, maar als het de andere kant op gaat valt het in ene op! (Vast niet iedereen, maar tja, onderwijsduo...)

Veel groetjes,
Bram & Jacobine

• 26 Juli 2011 - 07:59

Rianne:

Jeetje, wat hebben jullie al véel gedaan. Jullie zijn zondagmiddag vertrokken, en het is nu pas dindagochtend... Goed bezig!!
    Succes met Spaans praten!!

• 26 Juli 2011 - 09:34

Mirjam:

To be honest....dat van dat stromende water zou mij NOOIT zijn opgevallen....hahahaha. Heerlijk een maand lang Spaans spreken. Veel plezier en ook even wat foto's iploaden hè :-) X

• 26 Juli 2011 - 14:55

Jan:

Hoi Bram en Jacobine,
    Ik ga na zo'' n verslag toch echt aan mezelf twijfelen. Wat willen jullie nu precies zeggen? Dat het water van links naar echts stroomt? of andersom? en hoe zit het dan in Nederland? Wat ik weet is dat het van hoog naar beneden gaat. En dat betekent dat het daar dan naar boven stroomt. En dat kan ik me echt niet voorstellen.
    Verder is hier alles oke. 't Weer is prut
    Tot de volgende keer Pap/mam

• 26 Juli 2011 - 21:40

José:

En wij maar denken dat jullie heerlijk slapend de nacht hebben doorgebracht!na het kijken van een gekozen film!
    Ik begreep al niets van jullie smsje na aankomst over dat water dat andersom draait,dacht dat één van jullie de wc pot wel heel goed van binnen had bekeken tijdens de vlucht!
    Groetjes van de fam.