Een middag, vier stempels rijker! - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu Een middag, vier stempels rijker! - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu

Een middag, vier stempels rijker!

Door: bramjacobine

Blijf op de hoogte en volg Bram en Jacobine

30 Juli 2011 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Daar zijn we weer!

We zitten nu na een Brazilian BBQ en party ( inclusief half naakte danseressen! ) dit te typen. We hebben net zelfs meegedanst!

We zijn gisteren aangekomen na een hele lange en vermoeiende reis vanuit Rosario. We zaten achterin de bus met een keiharde airco. 19 uur lang het geluid van een vliegtuigmotor naast je hoofd is geen pretje!

Toen we vrijdagochtend moe aankwamen in het hostel vertelde de man van de desk dat we over een kwartiertje naar Brazilie konden voor de watervallen. Impulsief als we zijn zeiden we daar natuurlijk gelijk JA! op. Even naar de toiletten, opfrissen, tandenpoesten, tas dumpen en hop, daar gaan we weer.
Eerst de Argentijnse grens over, stempeltje om het land uit te kunnen. Braziliaanse grens over, stempeltje om het land in de mogen en door naar de watervallen. Tussen Argentinie en Brazilie loopt een rivier. De brug is de grensverbinding. De ene kant van de brug is lichtblauw en wit, de andere helft is groen en geel. Om even heel duidelijk te maken hoe de verdeling tussen de twee landen is. We hebben een foto gemaakt waarbij Jac in Argentinie staat en Bram in Brazilie!

We hadden al veel gelezen over Iquazu, maar niet verwacht dat het zo ontzettend indrukwekkend zou zijn!! Echt prachtig!! We liepen langs een pad met een panoramoview over kilometers lange watervallen. Het water klettert op zo veel plekken met zo veel geweld naar beneden dat je je afvraagt wanneer het stopt en waar al dat water vandaan moet komen. Op de terugweg moesten we weer de Braziliaanse grens over, stempeltje om het land uit te mogen. Ook aan de Argentijnse grens weer een stempeltje om er weer in te mogen. Een middag, vier stempels in onze paspoorten rijker!

We zijn vandaag aan de Argentijnse kant geweest en hebben de watervallen van heel dichtbij bekeken. We hebben ook veel verschillende dieren gezien. Een soort wasbeertjes, capibara´s, vlinders en zelfs apen!!

Het grote verschil tussen de Argentijnse en Braziliaanse kant was dat het aan de Braziliaanse kant zo veel netter was. Alles zag er verzorgd en netjes uit. Aan de Argentijnse kant zag het onaf en soms een beetje smerig uit. Dit hadden wij niet verwacht. Zelfs de wegen zien er beter uit aan de Braziliaanse kant.

We zijn heel erg blij dat we beide kanten van de watervallen hebben bekeken. We hebben nu een goed beeld van een van de 7 wereldwonderen van UNESCO.

Morgen een dagje chillen ( haha alsof we dat kunnen! ) en maandag een lange busreis naar Salta! We gaan dan het Andesgebergte in!

Groetjes,
Bram & Jacobine

• 31 Juli 2011 - 18:22

Mieke:

Zo te horen hebben jullie het fantastisch! Meer foto's zijn wel welkom ;). Geniet er nog van! Liefs

• 31 Juli 2011 - 23:56

Bram:

De foto´s zijn ook het probleem.. we kunnen ze niet altijd verkleinen.. lukt niet op alle computers, en als het lukt, dan duurt het een eeuwigheid. We doen ons best!

Ach.. anders krijg je na de reis zo weinig te zien ;)

groetjes!!

• 01 Augustus 2011 - 07:39

Mirjam:

Echt héél cool zo'n uitstapje naar Brazilië en die watervallen lijken me echt geweldig om in het echt te zien.
    Have fun!