Sunny Salta! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu Sunny Salta! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Bram en Jacobine - WaarBenJij.nu

Sunny Salta!

Door: bramjacobine

Blijf op de hoogte en volg Bram en Jacobine

02 Augustus 2011 | Argentinië, Salta

Na een reis van 24 uur vanuit regenachtig Iguazu, zijn we aangekomen in het zonnige Salta. Een frisse berglucht met een verwarmend zonnetje lacht ons deze dag tegemoet. Salta ligt omringd door bergen in de Lerma vallei op bijna 1300 meter hoogte.
De lucht doet denken aan een zonnige lentemorgen in Nederland. Echt een heerlijk gevoel na de 3 dagen stortregen in Iguazu.

We verblijven in een Hostel midden in de stad, waar een Nederlands stel (die we in de bus hebben ontmoet) ook verblijft.
Zo onrustig als we zijn, hebben we vandaag de stad bekeken, gepicknickt in het park, met de kabelbaan naar boven op een van de bergen gegaan om een geweldig uitzicht over Salta te krijgen.

Om vervolgens een pad met meer dan 1000 treden naar beneden te volgen. Af en toe wat halsbrekende toeren uitgehaald, om af te snijden... dachten we.. want mensen die eerst ver achter ons liepen, liepen nu in ene voor ons!! Was wel zeer avontuurlijk!

Hoe lang we hier blijven, weten we nog niet, maar de volgende busreis is slechts 2 uur, naar Jujuy (zeg Goegoei).

Geniet van de foto´s en tot ons volgende verslag!

Groetjes Jacobine en Bram

• 03 Augustus 2011 - 07:33

Jan:

Hier gaat alles gelukkig goed, dus ook met onze gezondheid. Hoewel we net 2 dagen hebben gehad met prachtig weer , kunnen we toch stellen dat het een sof zomer is. Vermaak - zu en geniet - zu.

• 03 Augustus 2011 - 07:37

Jan:

Ik ben nog wat vergeten. De foto's overziende bedenk ik me:
    Maken jullie foto's van de lokale bevolking? Met goed inzoomen hoef je ook niet te dichbij te komen.Mensen zijn alttijd leuk om naar te kijken. Groeten

• 03 Augustus 2011 - 08:25

Rianne:

Hier zit er nog eentje die onrustig is! .... ben de voordeur aan het schilderen, en het plafond in de badkamer begon te schimmelen... dus echt vakantie heb ik niet ;) Haha, maakt niet uit, het resultaat wordt prachtig! Genieten jullie lekker door!!! Groetjes!!